Tuesday, April 05, 2011

Terbaru dari ladang cameron lg

Tanggal 25/3/2011-27/3/2011 saya ke cameron lg(asyik muka saya je booking rumah peranginan hehehe..)dh ada kosong trusla booking bkn sng nk dpt.kdang tnggu stahun bru dpt tp saya mmng bernasib baik.bln 1 & bln 3 tak smpai stahun pn booking Alhamdulillah.kali ni bawa keluarga saya sndiri.sronoknye dpt bersama kluarga dan lebih berpuas ati dpt bawa kluarga saya berjln-jln ke cameron.bertolak dalam pukul 7 pagi.ikt highway utara menuju ke tol tapah.bila dh kluar tol tapah melalui pula jln yg berbukit dan bengkang-bengkok.pnyela dasat mmng tak berminat pn nak lalu jln tu tp asben nk jgk ikt situ.lori dhla laju trun bukit pastu besar-besar pula tu huh brek sndiri la nmpaknye.muka saya masa tu mmng rasa mcm xde darah sbb sntiasa kene bersedia nk brek hahaha...singgah kejap kat lata iskandar.singgah snap pic je.x brani la nk mndi kt situ.air deras & agk berbahaya.lps tu cntinue la smula adegan brek sndiri & muka pucat xde darah.tabahkan jela ati walaupn tak bape tabah.bila dh nmpak selamat datang ke ringlet alamak leganya Alhamdulillah.lps seksa.aktiviti kt cameron mcm saya pegi bln 1 aritu bawa kluarga tmpt jual sayur,stoberi smua. mardi cameron highland mmng wajib pegi sbb asben keje mardi so mstila bawa tgk-tgk pokok.kalu ni saya pegi mardi dapat tgk buah anggur dan buah epal dan paling best dpt tgk buah pisang kaki.lps blk dr mardi singgah kejap kt kg. taman sedia perkampungan melayu di cameron.saya snggah di opah.sedap mkn muffin dia ada buah stoberi & jam stoberi.class la cuma rm2 sebiji.pic x snap ye.cuma ada snap tmpt opah tu je.mlm mcm biasa ada pasar mlm.2 mlm berturut2 kami ke pasar mlm.mmng berjalan sakan.ari ahd kami bertolak dlm kul 11 kali nk merasa jln cameron -sg koyan pula.jlnnya mmng kene berhati-hati sbb ada tanah runtuh.mmng rasa agk seram sejuk jgkla bila melalui tepi curam.mmng dh pesan kt asben drive slow-slow sbb tmpt tak biasa.melalui bnyk jln kampung so kene hati-hati.pukul 1 smpai kt bentong singgah kejap kt esso bentong sbb dh nk berpecah mak ayah nak blk jengka saya pula blk umh.sedih jgk huhuhu...harap-harap mak ayah & semua-semua yang pegi berpuas ati slama 3hari 2mlm kami bersama.